Jag är sjuk, i övrigt är det riktigt gött att få vara ledig och verkligen hinna känna av ledigheten, ingen stress liksom. Veckan i Ronneby var kort, tre dagar, men under de dagarna hann vi med en hel del: förmiddag på skjutbanan, löpträning i stridsutrustningen 4km, närkamp en hel eftermiddag där vi fick lära oss att slåss med batong och använda handfängsel + kroppsvisitation. Sedan drog vi även igång med terorin för skyddsvaktsutbildningen, en hel del lagar och en massa juridik. Det är mycket att ta in, men det är riktigt intressant faktiskt.
 
Här hemma har jag tagit det lugnt, ändå har halsen och huvudet blivit värre.. Torsdags kom jag hem, under fredagen ägnade jag säkert två timmar med Puma: kammade, duschade och klippte till sommarfrisyren, hon blev så sjukt len och riktigt snygg och fräsch, så nöjd! Senare träffade jag Mimmi och vi åkte segways tillsammans (sjukt kul!), hon jobbar nämligen på upplevelsepresent.se och har guidade turer, så hon gav mig en privatlektion lite snabbt och sedan drog vi iväg på en sväng i det enormt varma vädret. Efter det mötte jag upp Fredrik och vi tog oss till restaurangen där mor hade bokat bord till oss + syrran och Jonas. Efter middagen hämtade vi upp Puma och åkte ut till Fredde på Lidingö, där avslutade vi kvällen med en timmes mysig promenad.
 
Imorse gick vi ner till havet och busade med Puma lite, tog en snabb liten lur i solen och bagav oss sedan hemåt. Skjutsade in Fredrik till stan först, sen väl här hemma har jag pluggat lite på alla anteckningar till skyddsvakten, eftersom jag blev sämre när jag kom hem orkade jag inte med kvällens planer (Jonas spelning ute på Nacka). Nu ska jag kolla film och bli frisk, för imorgon ska jag träffa Malin och syrran innan jag sticker till Fredde igen.
 
 
 
<3

Kommentera

Publiceras ej