Vi klarade det, 3 månader av slit och skratt - GMU:n är avklarad!

Jag är så sjukt jäkla stolt över mig själv och allt jag klarade av, jag har gjort saker som jag aldrig trott att jag skulle klara av och det är så himla härligt att kunna bevisa för sig själv att jag haft fel.

"Aldrig ge upp" var som det låter, väldigt kämpigt, men det var otroligt spännande på samma gång. Solskenssoldaterna som vi blir kallade hade ännu en gång tur med vädret: inte regn en ända dag, stålande sol varje dag, hela dagarna. Det är väl i för sig ganska tungt också i stridsutrustningen som vi bära runt på, men till och med soldatprovet klarade vi av i värmen!

Nu sista dagarna har vi vårdat all materiel och haft ceremoni för oss, imorgon blir sista rycket. Jag har fått fortsatt jobb här nere inom flygbassäkerhet (som hundförare hoppas jag, mer vet jag imorgon förhoppningsvis). Detta innebär att jag är tillbaka här på måndag igen och ska bo med Elin i hennes lägenhet i 3 veckor innan vi går på semester.

Inte att glömma: igår hade vi muckmiddag och fest, den var riktigt lagom. Alla hade riktigt roligt och jag är också väldigt nöjd! Vi är 40 personer som gått GMU och hela 33 st ska stanna kvar, det känns skönt, men det är tråkigt att lämna och släppa de som sticker - däribland min bästa vän Schill, oj vad jag kommer sakna henne <3

 

 
 
 
 
Mina älskade, älskade vänner som fått svåra stunder att bli lätta! <3
 
 

Kommentera

Publiceras ej