Idag har vi muckat och överlämnats till våra nya befäl, på måndag startar våran anställning i Försvarsmakten och vi är nu inte längre rektyter, utan soldater. Det har varit de tre mest lärorika månaderna i mitt liv och även om det varit så jobbigt att jag flertalet gånger undrat vad jag gett mig in på, så är jag så enormt stolt över att jag gjort detta och faktiskt klarat av det.
 
Det bästa av allt är alla vänner jag fått under tidens gång, det har varit ett fantastiskt gäng på alla sätt och vis och jag är så lycklig över att jag fått lära känna er alla. Tack för denna tid, ni har fått mig att klara av de allra jobbigaste stunderna, vilket är mer än guld värt. Tror aldrig att jag har skrattat så mycket som jag gjort med alla er.
 
 
Idag fick vi även vårt utbildningsbevis, en CD-skiva med lite bilder, samt våra vitsord och såhär skrev dem om mig: " Rekryten Ramona Järnving har uppfattats vara en ordningssam och ansvarstagande person som är väl omtyckt av sina kamrater. Hon bidrar till en god stämning. Hon har visat god uthållighet och styrka, samt har presterat bra under skjututbildningen." Jag är i varje fall helnöjd med de fina orden och befälen verkade vara väldigt nöjda över mina prestationer på skjutbanan vilket var roligt att höra, hihi!
 
Sist men inte minst så måste jag säga det igen: 182:a GMU Pluton - NI ÄGER! <3

 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej