Dag 1 som anställd i Försvarsmakten och det känns bra hittills. Vi hade uppställning vid 08:00, sedan fick vi sitta i våra nya grupper som vi kommer jobba med framöver. Vi är nio personer i min grupp, varav en till från min GMU: Arvidsson, det kändes lite bra att ha med någon som jag känner, men de sju andra grabbarna var riktigt trevliga, så det känns bra!

Efter det var det gemensam fika. Nu sitter vi ute och chillar i solen, medan de andra skriver kontrakt som ska bo kvar i kasern under provanställningen. Jag ska börja med att bo hemma hos min fina vän Elin som har skaffat lägenhet i Kallinge, kommer blir riktigt mysigt - skönt framför allt - att komma bort från jobbet när man faktiskt har slutat för dagen.

Senare väntade mer information, nya leg. att göra (ta kort till iaf) och konton till datorerna osv. Det var ganska mycket egen tid också, då hämtade vi ut lite klädesetiketter (eller vad man kallar det) samt en alldeles egen basker! Vid 16:00 slutade vi och jag och Elin åkte hem och lagade middag som vi äter nu framför tv:n - matkoma som aldrig förr!

Imorgon är det fotografering + möte under morgonen, sedan är det öl-brännboll i Ronnebyparken innan middag och sommarfest/avslutning från 18:00 på kvällen, kommer nog bli en grym dag!

 

 

1 kommentarer

Snow fox

11 Dec 2013 00:11

Hejsan!
Har fått för mig att försöka ta reda på allt om basker inom försvaret. Hamnade här när jag googlade lite. Så om jag får ställa lite frågor:
Du är alltså flygbassäkerhetssoldat?
Vad är det för färg på baskern?
Får ni baskern direkt? Inget "baskerprov"?

Annars, snyggt baskermärke. Ha det bra!

Kommentera

Publiceras ej