Idag åkte jag och mor till Östhammars hundungdom för att tävla i kvalet till DPAC, på plats hade jag även trevligt sällskap med Enya och Tobias! Själva loppen var väl egentligen inte något att hänga i granen, men jag är ändå nöjd med tanke på hur lite vi tränat och att detta var vår första tävling för i år. Puma hade en grym attityd på planen och jag tyckte att hon sprang på bra, det enda märkliga var att hon tog extremt lång tid på sig inne i de lite längre tunnlarna (gissar på en gång att det beror på hennes syn, så det lever vi med :)). 
 
Agilityloppet slutade med 10 fel, en rivning och en miss på kontaktfältet på balansen, där slutade vi på en 2:a placering, dock med snabbast tid. Hopploppet slutade med en vägran, av någon luddig anledning. Hela loppet var ganska förvirrande, gjorde massa extrasnurrar hela tiden kändes det som, men Puma fixade alla mina knasigheter utom den sista då förstås, där vägran också döck upp. Tror vi även hamnade på en 2:a placering i hopploppet också (kan ha blivit en 3:e placering, vet inte ännu). Allt som allt slutade vi i alla fall som 2:a och fick därmed en biljett till stora finalen i Göteborg som sker den 17 augusti, riktigt roligt faktiskt!
 
Mor lyckades filma hela kalaset, så här kommer lite film för ovanlighetens skull:
 
Hopploppet:


Agilityloppet:
 
 

Kommentera

Publiceras ej